Ortodonti

Pedodonti; çocuk diş hekimliği anlamına gelir. 12-13 yaşa kadar olan çocukların, ağız ve diş sağlığının belirlenmesi, planlanması ve korunması ile ilgilenen diş hekimliği branşıdır.

Yenidoğan bir bebek 6. ayına geldiğinde dişleri kendiliğinden çıkmaya başlar. Alt çene ön iki dişi ve akabinde üst ve alt ön dişler sürmeye başlar.
3 yaşına gelmiş bir çocuğun ağzında, boşluklu olarak dizilmiş ortalama 20 adet süt dişi bulunur. Bebekler arası zamansal bazı farklılıklar bulunabilmektedir.

Süt dişleri yeme, çiğneme, ısırma ve konuşma gibi fonksiyonların yanında asıl olarak; hayatımız boyunca ağzımızda olacak daimi dişlerin yerleşmelerine yardımcı olacak rehber dişler görevini görür. Bu nedenle süt dişleri değişim zamanına kadar mutlaka korunmalıdır. Çürük varsa mutlaka tedavisi yapılmalı ve kontrol altına alınmalıdır.

NEDEN ORTODONTİK TEDAVİ GÖRÜLMELİDİR?

Çapraşık dişlerin temizlenmesi zordur. Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, çiğneme ve konuşma gibi fonksiyonlarda zorluklara, dişleri destekleyen kemik ve diş eti yapılarında aşırı strese sebep olabilir. Tedavi edilmediğinde ilerleyen zamanlarda daha komplike tedavi gereksinimi doğurabilir.

ÇOCUKLAR İLK DEFA NE ZAMAN ORTODONTİK KONTROLDEN GEÇMELİDİR?

Çocukların 7 yaşını geçmeden ortodontik kontrolden geçmeleri tavsiye edilmektedir.
Bu yaşlarda ortodonti uzmanı, henüz çocuğun ağzında süt dişleri varken çene ve diş problemlerini yakalayabilir.
Anormal durumun erken tespit edilmesi önemlidir.
Bazı ortodontik problemlerin erken teşhisinde tedavisi de çok daha kolay olmaktadır.
Pek çok ortodonti hastasının ortodonti tedavisi 9-14 yaşlarında başlar. İskeletsel bozukluklar çocuğun büyüme dönemi bitmeden çözülebilir.

Dişsiz bölgeler ise steril gazlı bezle silinip, ağız çalkalanmalıdır.
Çocuklarımızın ileriki yıllarda sağlıklı ağız ve diş yapısına sahip olması için uygulanan bir takım uygulamalar mevcuttur.
-Fissür örtücüler
-Florid uygulamaları
-Yer tutucu uygulamaları

KİMLER ORTODONTİK TEDAVİ GÖREBİLİR?

Geçmişte ortodontik tedavinin sadece çocuklar için olduğu görüşü hakimdi. Günümüzde ise ortodonti hastalarının yaklaşık yüzde 30’u erişkin bireylerden oluşmaktadır.
Yaş, ortodontik tedavi için bir kriter değildir.

Pazartesi - Cuma 08.30 - 18.00 Cumartesi 08.30 - 14.00 Pazar KAPALI

Emek Mah. Sakarya Bulvarı No:332 07060 Kepez /ANTALYA